Main menu:
Köpvillkor, ångerrätt, betalnings- och leveransinformation
Nöjdhetsgaranti – Pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Våra köpvillkor följer svensk konsumentköplag.
Betalsätt för privatorder
Betalsätt inom Sverige
Säker kortbetalning via Billmate
Faktura via Billmate
Förskottsbetalning till plusgiro
Postnords porto- eller paketavgift tillkommer på alla order.
Fraktavgifter inom Norden och Europa, se nedan.
Inga faktura- eller hanteringsavgifter tillkommer.
Generellt gäller att du ser fraktavgiften i varukorgen innan du genomför din order.
Betalsätt vid köp från annat land än Sverige:
Endast säker kontokortsbetalning via Billmate.
Om betalning via Billmate
Faktura
Faktura gäller bara för privatpersoner och vid leverans till aktuell folkbokföringsadress.
Fakturan skickas till dig via e-post, och du har 14 dagar på dig att betala. Vid val av betalningsalternativet faktura kan du känna dig trygg. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa; detta för att vi ska kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet. När du väljer detta alternativ behöver du inte lämna ut uppgifter om ditt kontokort. En annan fördel är att du inte behöver ha ditt kontokort eller din bankdosa tillgänglig när du ska slutföra köp.
Kortbetalning
Vid köp med kort betalar du i kassan i webbutiken. Du får sedan varorna hemskickade. Varorna är betalda när du får dem och du behöver inte hålla reda på någon faktura. För att du ska känna dig trygg när du handlar med kort använder Billmate krypterade tjänster som MasterCard SecureCode respektive Verified by Visa. Du betyder att du inte lämnar ut ditt kortnummer till oss och att ingen hackare eller spindel kan komma åt ditt kontonummer och alla transaktioner sker säkert inom bankens brandväggar.
Läs mer om Billmate på www.billmate.se
Förskottsbetalning till plusgirokonto
Du betalar varorna i förskott till vårt plusgirokonto. Vi skickar varorna omgående så fort betalningen syns på vårt konto. Inga hanteringsavgifter tillkommer.
Övrig info
Alla beställda varor är Cellnutritions egendom tills vi har erhållit full betalning. Vi förbehåller oss rätten att neka kredit till kund, och hänvisa till kort/bank-, förskotts- eller postförskottsbetalning.
Frakt
Fraktavgifter för privatorder
Inom Sverige:
Postnords fraktavgifter tillkommer; brevporto upp till 2 kg eller med ordersummor över 2.500 kr. Över 2 kg eller 2.500 kr tillkommer fraktavgift för paket eller Rek, beroende på vilket som är billigast.
Fraktavgiften visas i kundvagnen innan du genomför ditt köp.
Inom Europa utom Sverige:
Inom Europa utom Sverige:
Postnords fraktavgift tillkommer alltid oavsett ordersumma.
Inga faktura- eller hanteringsavgifter tillkommer. För tull, moms och införselavgifter, se Införselavgifter längst ned på denna sida.
Övriga villkor
Om varorna inte kommer fram
Om du inte får varorna inom aviserad tid (1-3 postdagar för brev och 2-4 postdagar för paket) måste du höra av dig till oss omgående så att vi kan spåra försändelsen. Detta gäller oavsett frakt- och betalsätt. Om du underlåter att höra av dig omedelbart minskar våra möjligheter att spåra och återfinna försändelsen, vilket i förlängningen innebär att vi kanske måste använda dyrare fraktsätt med försäkringar och kommer då att behöva ta ut dessa fraktkostnader från våra kunder.
Viktigt: I beställningsformuläret, ange korrekt telefonnummer och e-postadress som du är anträffbar på. Vi måste kunna nå dig med orderbekräftelser och annan information och frågor gällande beställbarhet, t ex ofullständigheter i adress eller beställning, förseningar m.m. Varken Cellnutrition eller Postnord tar ansvar för försändelser som löses ut av obehörig person p.g.a. felaktigt angiven aviseringsinformation, t ex. fel mobilnummer eller e-postadress.
Observera att varorna skickas till exakt den adress du anger i beställningsformuläret. Vi tar inte på oss ekonomiskt ansvar för försenade eller bortkomna varor om felaktig adress angivits. Detta innebär att om adressen är felaktig och varorna inte kommer fram förbehåller vi oss rätten att trots detta ta ut full betalning för varorna.
Om däremot en försändelse kommer bort trots korrekt adress, skickar vi nya varor utan kostnad, förutsatt att du hör av dig till oss omgående om varan inte har kommit fram inom aviserad tid (senast 3 postdagar för brev och senast 4 postdagar för paket), så att vi har en chans att spåra försändelsen.
Om varorna inte hämtas ut
Paket, Rek och skrymmande brev som inte hämtas ut går i retur till oss. Vi måste då debitera mottagaren de faktiska fraktutlägg och returfrakt som vi får betala. Detta gäller både privat- och återförsäljarorder och även i de fall vi skickat varorna fraktfritt. För närvarande är returavgiften för Rek och skrymmande brev 300 kr, och för paket 450 kr
Vi bygger vår verksamhet på att leverera våra varor till lägsta möjliga fraktkostnad och så snabbt som möjligt, men vi kan inte betala frakter för varor vi får i retur och inte fått betalt för.
Ångerrätt
Enligt lagen om ångerrätt vid distansköp har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du har mottagit varan, och få pengarna tillbaka.
Det innebär att du sänder tillbaka varorna till oss på egen bekostnad. Det är ditt ansvar att packa och skicka på ett sätt så att varorna når oss i oskadat skick. Produkter, flaskor och burkar ska vara oöppnade (skyddsplast och sigill obrutet), oskadade och oanvända när de kommer fram till oss. Ångerrätten gäller enligt lag dock inte för livsmedel - dvs mat och kosttillskott, trots detta beviljar vi våra kunder ångerrätt för sådana produkter förutsatt ovanstående förutsättningar.
Läs mer om ångerrätten vid distansköp:
https://lagen.nu/2005:59
Vi tillämpar utöver detta en nöjdhetsgaranti. Denna innebär att upp till 30 dagar efter att du har mottagit varorna ger vi dig pengarna tillbaka om du är missnöjd med produkterna efter att du har provat dem. Även i detta fall är det ditt ansvar att sända tillbaka produkterna, dvs även öppnade och provade, inklusive eventuella tomma burkar.
Fraktavgifter inom Europa utom Sverige:
Postnords fraktavgifter tillkommer, fraktkostnaden visas direkt i kundvagnen innan du godkänner beställningen. Inga fakturerings- eller hanteringsavgifter tillkommer.
Införselavgifter
Vi fråntar oss allt ansvar för eventuella tull-, moms- och införselavgifter. Kunden uppmanas att själv undersöka om tull- eller införselavgift tillämpas för våra produkter i det aktuella landet. Alla eventuella tull-, moms- och införselavgifter betalas av kunden.