Köpvillkor - Cellfood Original, världens mest sålda kostillskott med syre, en unik, patenterad formel.


Go to content

Main menu:


Köpvillkor, ångerrätt, betalnings- och leveransinformation

 

Nöjdhetsgaranti Pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Våra köpvillkor följer svensk konsumentköplag.

Betalning

Betalsätt inom Sverige

  • Säker kortbetalning via Billmate

  • Faktura via Billmate

  • Förskottsbetalning till plusgiro

PostNords brev- och paketfrakt tillkommer.
Fraktavgifter inom övriga Norden och Europa, se nedan.
Inga hanteringsavgifter tillkommer.

Betalsätt vid köp från annat land än Sverige:
Endast säker kontokortsbetalning via Billmate.

Om betalning via Billmate
Faktura

Faktura gäller bara för privatpersoner och vid leverans till aktuell folkbokföringsadress.
Fakturan skickas till dig via e-post, och du har 14 dagar på dig att betala. Vid val av betalningsalternativet faktura kan du känna dig trygg. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa; detta för att vi ska kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet. Allt sker med säker kryptering inom Billmates brandväggar. När du väljer detta alternativ behöver du inte lämna ut uppgifter om ditt kontokort. En annan fördel är att du inte behöver ha ditt kontokort eller din bankdosa tillgänglig när du ska slutföra köp.

Kortbetalning

Vid köp med kort betalar du i kassan i webbutiken. Du får sedan varorna hemskickade. Varorna är betalda när du får dem och du behöver inte hålla reda på någon faktura. För att du ska känna dig trygg när du handlar med kort använder Billmate krypterade tjänster som MasterCard SecureCode respektive Verified by Visa. Du betyder att du inte lämnnar ut ditt kortnummer till oss och att ingen hackare eller spindel kan komma åt ditt kontonummer och alla transaktioner sker säkert inom bankens brandväggar.

Läs mer om Billmate på www.billmate.se

Förskottsbetalning till plusgirokonto
Du betalar varorna i förskott till vårt plusgirokonto. Vi skickar varorna omgående så fort betalningen syns på vårt konto. Inga hanteringsavgifter tillkommer.

Alla beställda varor är Cellnutritions egendom tills vi har erhållit full betalning. Vi förbehåller oss rätten att neka kredit till kund, och hänvisa till kort/bank- eller förskottsbetalning.

Frakt

Fraktavgifter för privatorder
Inom Sverige:

PostNords brevporto upp till 2 kg. Över 2 kg eller ordervärde överstigande 2.500 kr: Postnords paket eller Rek, beroende på vikt och lämplighet.


Inom Europa utom Sverige:

Se tabellen längre ned på denna sida.
Inga hanteringsavgifter tillkommer. För tull, moms och införselavgifter, se Införselavgifter längst ned på denna sida.

Fraktavgifter för återförsäljarorder
Inom Sverige:
Fraktfritt inom Sverige vid order på minst 3000 kr exkl. moms.
För order upp till 2999 kr exkl. moms tillkommer postens brevporto på försändelser upp till 2 kg. Försändelser på över
 2 kg debiteras PostNords paketfrakt. Vill du ha varorna levererade med företagspaket tillkommer den kostand som överstiger vanligt inrikes postpaket med motsvarande vikt. PostNords Företagspaket kräver även att någon finns på leverasadressen på kontorstid för att ta emot paketet. Om paketet inte går att leverea på leverasadressen vid första försöket lämnar PostNord paketet till närmaste ombud och mottagaren får hämta det där.


Inom Europa utom Sverige:
Se tabellen längre ned på denna sida. För Åf-order till andra länder än Sverige har vi ingen fraktfrittgräns, aktuell fraktkostnad tillkommer alltid.
Inga hanteringsavgifter tillkommer. För tull, moms och införselavgifter, se avsnittet Införselavgifter längst ned på denna sida.

Övriga villkor

Om varorna inte kommer fram
Om du inte får varorna inom aviserad tid (1-3 postdagar för brev och 2-4 postdagar för paket) måste du höra av dig till oss
omgående så att vi kan spåra försändelsen. Detta gäller oavsett frakt- och betalsätt. Om du underlåter att höra av dig omedelbart minskar våra möjligheter att spåra och återfinna försändelsen, vilket i förlängningen innebär att vi kanske måste använda dyrare fraksätt med försäkringar och kommer då att behöva ta ut dessa fraktkostnader från våra kunder.

Viktigt: I beställningsformuläret, ange korrekt  telefonnummer och e-postadress som du är anträffbar på. Vi måste kunna nå dig med orderbekräftelser och annan information och frågor gällande beställbarhet, t ex ofullständigheter i adress eller beställning, förseningar m.m. Varken Cellnutrition eller PostNord tar ansvar för försändelser som löses ut av obehörig person p.g.a. felaktigt angiven aviseringsinformation, t ex. fel mobilnummer eller mejladress.

Observera att varorna skickas till exakt den adress du anger i beställningsformuläret. Vi tar inte på oss ekonomiskt ansvar för försenade eller bortkomna varor om felaktig adress angivits. Detta innebär att om adressen är felaktig och varorna inte kommer fram förbehåller vi oss rätten att trots detta ta ut full betalning för varorna.
Om däremot en försändelse kommer bort trots korrekt adress, skickar vi nya varor utan kostnad,
förutsatt att du hör av dig till oss omgående om varan inte har kommit fram inom aviserad tid (senast 3 postdagar för brev och senast 4 postdagar för paket),  så att vi har en chans att spåra försändelsen. 


Om varorna inte hämtas ut
Paket, Rek och skrymmande brev som inte hämtas ut går i retur till oss. Vi måste då debitera mottagaren de faktiska fraktutlägg och den returfrakt som vi får betala. Detta gäller både privat- och återförsäljarorder och även i de fall vi skickat varorna fraktfritt. För närvarande är returavgiften för Rek och skrymmande brev 300 kr, och för paket 450 kr.
Vi bygger vår verksamhet på att leverera våra varor till lägsta möjliga fraktkostnad och så snabbt som möjligt, men vi kan inte betala frakter för varor vi får i retur och inte fått betalt för.

Ångerrätt
Enligt lagen om ångerrätt vid distansköp har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du har mottagit varan, och få pengarna tillbaka.
Det innebär att du sänder tillbaka varorna till oss på egen bekostnad. Det är ditt ansvar att packa och skicka på ett sätt så att varorna når oss i oskadat skick. Produkter, flaskor och burkar ska vara oöppnade (skyddsplast och sigill obrutet), oskadade och oanvända när de kommer fram till oss. Ångerrätten gäller enligt lag dock inte för livsmedel - dvs mat och kosttillskott, trots detta beviljar vi våra kunder ångerrätt för sådana produkter förutsatt ovanståedne förutsättningar.

Läs mer om ångerrätten vid distansköp:
https://lagen.nu/2005:59

Vi tillämpar utöver detta en nöjdhetsgaranti. Denna innebär att du upp till 30 dagar efter att du har mottagit varorna får pengarna tillbaka om du är missnöjd med produkterna efter att du har provat dem. Även i detta fall är det ditt ansvar att sända tillbaka produkterna, dvs även öppnade och provade, inklusive eventuella tomma burkar.


Fraktavgifter inom Europa utom Sverige:
Fär Åf-order utanför Sverige tillämpar vi inte någon fraktfrittgräns. Se tabellen nedan. Aktuell fraktkostnad visas direkt i kundvagnen innan du godkänner beställningen. Inga fakturerings- eller hanteringsavgifter tillkommer.

 
 
 
OBS! För brev tjockare än 3 cm tillkommer 18 SEK i skrymmandeavgift.

Vikt upp till 100 gram (brev) 30 SEK.
Vikt upp till 250 gram (brev) 45 SEK.
Vikt upp till 500 gram (brev) 45 SEK.
Vikt upp till 1 kg (brev) 81 SEK.
Vikt upp till 2 kg (brev) 151 SEK.
Vikt upp till 3 kg (paket) 366 SEK.
Vikt upp till 4 kg (paket) 402 SEK.
Vikt upp till 5 kg (paket) 438 SEK.
Vikt upp till 6 kg (paket) 475 SEK.
Vikt upp till 7 kg (paket) 511 SEK.
Vikt upp till 8 kg (paket) 547 SEK.
Vikt upp till 9 kg (paket) 583 SEK.
Vikt upp till 10 kg (paket) 619 SEK.

Maxvikt för brev är 2 kg.


 
 
 

Tull och Införselavgifter
Vi fråntar oss allt ansvar för eventuella tull-, moms- och införselavgifter. Kunden uppmanas att själv undersöka om tull- eller införselavgift tillämpas för våra produkter i det aktuella landet. Alla eventuella tull-, moms- och införselavgifter betalas av kunden.




 
 
Back to content | Back to main menu